czwartek, 21 lipca 2016

Friends

Od kiedy moje kuzynka pojechała nad morze strasznie się nudzę. Przez ten tydzień w sumie nie zrobiłam nic pożytecznego. Miałam wielkie plany, żeby napisać coś na bloga (miałam napisać w niedzielę), ale kompletnie nie wiedziałam o czym! Każdego dnia siedziałam przed laptopem godzinami przeszukując cały internet z wielka nadzieją, że wreszcie mnie coś zainspiruje i co? W sumie chyba nic. Więc stwierdziłam, że fajnie byłoby napisać kilka słów o serialu Przyjaciele, który jakiś czas temu skończyłam oglądać.


Przyjaciele – amerykański serial komediowy o grupie przyjaciół mieszkających na Manhattanie, w Nowym Jorku, wyświetlany w latach 1994-2004. Od 11 listopada 2013 roku serial można oglądać w formacie 16:9 na Comedy Central Polska.


Serial został wyświetlony w ponad 100 krajach. Podczas dziesięciu lat produkcji otrzymał 7 nagród Emmy, w tym dla najlepszego serialu komediowego, a także Złoty Glob, dwie nagrody Stowarzyszenia Aktorów Filmowych oraz 56 innych nagród i 152 nominacje.


Serial został stworzony w 1993 roku przez Martę Kauffman i Davida Crane'a, do produkcji dołączył później Kevin S. Bright. Po wielu zmianach tytułu serial zadebiutował na antenie amerykańskiej stacji NBC 22 września 1994 roku.


Obsada:
Jennifer Aniston – Rachel Green: wielbicielka mody, która swoją karierę zaczyna jako kelnerka w kawiarni. Później pracuje w Bloomingdale's i u Ralpha Laurena w dziale zarządzania.


Courteney Cox – Monica Geller: pracuje w branży kulinarnej, kilkakrotnie zmienia pracę. Jej ostatnią pracą jest posada szefa kuchni w restauracji Javu.


Lisa Kudrow – Phoebe Buffay: ekscentryczna masażystka, piosenkarka i gitarzystka; gra także postać Ursuli Buffay, siostry-bliźniaczki Phoebe.


Matt LeBlanc – Joey Tribbiani: aktor, który dzięki roli dra Drake'a Ramoraya w operze mydlanej Dni naszego życia zyskał sławę.

Matthew Perry – Chandler Bing: pracownik firmy analizującej i przetwarzającej dane statystyczne dla międzynarodowych korporacji. Jego zawód jest w serialu częstym obiektem żartu, jako że nikt z pozostałych przyjaciół nie umiał powiedzieć, czym konkretnie zajmuje się Chandler.


David Schwimmer – Ross Geller: starszy brat Moniki, paleontolog pracujący w Muzeum Prehistorii, później wykładowca na New York University. Od czasów liceum zakochany w Rachel.


Ten serial opowiada historię życia szóstki przyjaciół: Rossa, Moniki, Rachel, Phoebe, Joey'a i Chandlera. W każdym odcinku przedstawione są inne sytuacje z życia szóstki przyjaciół. Serial składa się z dziesięciu serii i nadal ma liczne grono fanów. Wiele tekstów z Przyjaciół jest już kultowych. Serial ten, jest wzorem dla innych twórców.


Nie oglądam dużo seriali, nawet do obejrzenia tego było mi ciężko się zebrać. Przypuszczam, że gdyby nie moi koledzy to w życiu bym nie obejrzała ani jednego odcinka. Po pewnym czasie tak bardzo się wciągnęłam, że oglądałam serial po nocach. Wielokrotnie płakałam, równie ze smutku jak i ze śmiechu. Czuję, że będę do tego serialu wielokrotnie wracać.


48 komentarzy:

  1. Przyznam, że jakoś nigdy nie oglądałam tego serialu i w sumie nie kusi mnie on, pomimo że wiem, że mają tam dobre cytaty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam dawno temu. Mam duży sentyment do tego serialu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałaś mi stare dobre czasy! Kochałam ten serial :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurde ja go chyba nie ogladałam, albo nie moge sobie skojarzyć :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obsrwację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może pooglądam go bez lektora, żeby podszkolić angielski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja polecam książki czytać po ang;)

      Usuń
  6. Oglądałam kiedyś, ale bardzo nieregularnie;) Ja jestem fajną serialu The Walking Dead, jeśli masz czas, to zerknij, bo jest świetny;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Serio szukasz inspiracji? To ja mam propozycję - napisz, jak to jest być nastolatką, co jest dla Ciebie ważne, czym się przejmujesz, co Cię wkurza i co cieszy, co Cie nie obchodzi, jak widzisz świat pięćdziesięciolatków (czyli moje pokolenie). Jeśli chcesz oczywiście, nic na siłę. A ja Twój post zalinuję na swoim fp i zobaczymy, jakie są relacje pokoleniowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy pomysł, postaram się w najbliższym czasie napisać taki post, dziękuję za pomoc. :)

      Usuń
  8. Kiedyś oglądałam ten serial bardzo namiętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiałam kiedyś ten serial :)

    https://wooho11.blogspot.com - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nigdy nie oglądałam szczerze mówiąc ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja bez Przyjaciół uznaję za dzień stracony:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałem kilka odcinków ale nigdy jakoś nie miałem okazji oglądać od samego początku!

    OdpowiedzUsuń
  13. Oooj kiedyś oglądałam ;) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. nigdy nie zmotywowałam się do oglądania Przyjaciół :)

    OdpowiedzUsuń
  15. w czasach szkolnych najwięcej czasu wolnego też spędzałam z kuzynkami, nigdy nie lubiłam tego serialu

    OdpowiedzUsuń
  16. Ojaaa <3 oglądałam kilka randomowych odcinków w czeluściach listy kanałów telewizyjnych, ale teraz mam zamiar obejrzeć od początku do końca. Oglądałaś "Jak poznałem waszą matkę"? Jeden z moich ulubionych seriali ever <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądałam, ale chcę kiedyś zobaczyć chociaż kilka odcinków, bo właśnie dużo osób mi polecało. :D

      Usuń
  17. To jeden z najlepszych seriali, obejrzałam wszystkie odcinki :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. O, z ciekawości aż wygooglowałam bo nigdy wcześniej nie słyszałam o tym serialu :) Wydaje się być ciekawy ^-^

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  19. Też go kiedyś z przyjemnością oglądałam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Najlepszy serial komediowy :D Polecam też teorie Wielkiego podrywu - podobny motyw jak Przyjaciele

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teorie wielkiego podrywu znam świetny serial również polecam <3

      Usuń
  21. Bardzo lubiłam ten serial! :) Chociaż nie był moim ulubionym :)

    OdpowiedzUsuń
  22. pisze prace magisterską z przyjaciół <33 kocham ten serial ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja nie oglądałam tego serialu no może kiedyś ;p

    OdpowiedzUsuń
  24. Znam i nawet kiedyś zaczęłam oglądać, tyle, że mnie jakoś nie wciągnęło xD

    OdpowiedzUsuń
  25. Znam, nawet lubiłam, ale straszne z nich były dzieciaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Znam, nawet lubiłam, ale straszne z nich były dzieciaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xoxo, Nastya

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH
    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię oglądać seriale, ale jakoś do "Przyjaciół" nigdy nie mogłam się przełamać...;/ A szkoda, bo znam naprawdę wielu fanów tego serialu ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. ja wcale seriali nie oglądam :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Chyba wszystkie odcinki oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Moi rodzice lubią ten serial. Sama dużo o nim dobrego słyszałam, czy czytałam na internecie. Fajnie, że Cię wciągnął. Życzę dużo weny do pisania. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny serial i kilkakrotnie obejrzałam wszystkie sezony :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wszyscy moi znajomi zachwalali "Przyjaciół" od dawna, a ja dopiero ze 2 lata temu zebrałam się, obejrzałam i już nie dziwię się opiniom, że to świetny serial :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Nigdy nie wciągnął nas ten serial ale kilka razy widziałyśmy i uśmiałyśmy się :)

    OdpowiedzUsuń