poniedziałek, 11 lipca 2016

William Bruce Bailey

.

Axl Rose, bo tak brzmi pseudonim Williama, to jeden z moich ulubionych artystów. W dzisiejszym poście chciałabym w skrócie przedstawić Wam tą postać. Axl jest wokalistą rockowym, muzykiem, producentem, multiinstrumentalistą, pisze również teksty piosenek. Mój ulubiony artysta jest liderem Guns N' Roses, a od 2016r. został wokalistą AC/DC, w zastępstwie za Briana Johnsona. Pochodzi z religijnej rodziny. Kiedy jego ojciec opuścił rodzinę, jego matka, Sharon Linter, związała się z pastorem Stephanem Baileyem. Jako dziecko nie sprawiał problemów wychowawczych, do czasu, kiedy dowiedział się, że Stephan nie jest jego biologicznym ojcem. Jego ojczym go bił i molestował. Grał na pianinie w kościele, oraz udzielał się w chórze kościelnym.

.

Po rzuceniu szkoły coraz częściej zaczął wdawać się w bójki, były to jego pierwsze problemy z prawem. Próbował sił w różnych zespołach, by po przeprowadzce kontynuować w Los Angeles swoją karierę muzyczną. Zmienił swoje nazwisko na Axl Rose - imię zaczerpnął od nazwy zespołu w którym wtedy grał. Był wokalistą w Hollywood Rose, L.A. Guns i Rapidfire. W końcu wraz z przyjacielem, Izzym Stradlinem, założył Guns N' Roses, William ciąż jest w tym zespole.

Axl i Izzy
Na początku lat dziewięćdziesiątych rozpoczął psychoterapię. Oprócz zdiagnozowania wczesnego stadium psychozy, przeprowadzono na nim test IQ, z którego wynikało, że ma wysoki iloraz inteligencji. Zaobserwowano u niego objawy depresji, której przyczyną według niego było wykorzystywanie seksualne przez biologicznego ojca w czasach dzieciństwa, co zatrzymało jego rozwój emocjonalny, a także późniejsze uzależnienie od narkotyków.

.

31 sierpnia 1995r. Slash i Duff (ówcześni członkowie GN'R) dostali od Axla list, w którym informował, że odchodzi i przejmuje nazwę Guns N' Roses. W październiku 1996r. Slash ogłosił, że opuszcza zespół.
Slash, Axl, Duff

W latach 1994 - 2001 Axl Rose zawiesił działalność artystyczną z powodu problemów z krtanią.

.

Rose pobrał się z Erin Everly 28 kwietnia 1990r. w Las Vegas. Mniej niż miesiąc później Rose pierwszy wniósł pozew o rozwód. Erin zaszła w ciążę, ale niedługo po tym poroniła w wyniku pobicia przez Axla. W połowie 1991r. Axl związał się w supermodelką Stephanie Seymour, która zagrała w dwóch teledyskach grupy Guns N' Roses - Don't Cry i November Rain.

Axl i Erin
Axl i Stephanie
W 2006r. piosenkarz został sklasyfikowany na 11. miejscu listy 100 najlepszych wokalistów wszech czasów według Hit Parader. W 2010r. w ankiecie serwisu Music Radar został uznany za najlepszego frontmana wszech czasów. W pracach nad Chinese Democracy uczestniczył Brian May, jednak jego partie gitarowe zostały usunięte z albumu. W 2010r. magazyn Rolling Stone umieścił go na 64. miejscu 100 najlepszych wokalistów wszech czasów.

.

Ciekawostki:
1. Jest homofobem, ze względu głównie na to, że był molestowany, jak i z powodu homoseksualistów, którzy mylnie po wyglądzie Axla stwierdzali lego orientację i narzucali mu się.
2. Axl spóźniał się na praktycznie każdy koncert i to nie o kilka minut, tylko czasami były to godziny opóźnienia.
3. W 1992r. w rozmowie z Rolling Stone stwierdził, że nienawidzi małych piesków, dodał, że za każdym razem kiedy je widzi, ma ochotę wszystkie pozabijać. Fakt ten wcale nie został pozytywnie przyjęty.
4. Axl i Kurt Cobain nigdy nie byli do siebie pozytywnie nastawieni.
5. Erin wzięła ślub z Axlem, ponieważ ten groził, że jeśli tego nie zrobi, to on popełni samobójstwo.
6. Został aresztowany ok. 30 razy.
7. Znany cytat z piosenki Welcome to the jungle był zainspirowany spotkaniem, w którym uczestniczył on, Izzy Stradlin oraz bezdomy mężczyzna. Zdarzenie miało miejsce podczas spaceru po nowym Jorku. Bezdomny chcąc przestraszyć młodzieńców zaczął krzyczeć w ich kierunku: "You know where you are? You're in the jungle baby, you're gonna die!"
8. Babcia Axla pochodziła z Polski.
9. W jednym z wywiadów powiedział, że zawsze marzył, żeby podczas jego pogrzebu trumna pojawiła się z półgodzinnym opóźnieniem. Z boku miałaby mieć wygrawerowany złoty napis: "Przepraszam za spóźnienie".
10. Wcielił się w prezentera radiowego w grze wideo: GTA: San Andreas.

.

PS. Strasznie się namęczyłam przy tym poście, mam nadzieję, że choć część z Was go przeczytała w całości. :) Jeśli spodobały Wam się tego rodzaju posty piszcie w komentarzach o kim chcielibyście jeszcze poczytać, jestem otwarta na propozycje.

66 komentarzy:

  1. Ciekawy wpis, i z chęcią przeczytałam;) I tyle krzywd w dzieciństwie może wpłynąć potem na całe nasze życie i nasze zachowanie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam całość, baaardzo fajny post! Lubię Gunsów (ale chyba nie aż tak jak Ty ;D); ciekawa postać z tego Axla ;).

    Pozdrawiam! ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze nie znam go i po raz pierwszy widzę i cokolwiek o nim słyszę. Mimo że jako dzieciak miał dość trudne życie to jak dla mnie nie jest to wytłumaczenie aby popaść w nałóg i dawać się w bójki chyba że ktoś ma bardzo słabą psychikę.
    Nikt w życiu nie ma łatwo zawsze są większe i mniejsze problemy... grunt to się nie dać i być twardym.
    Sama co nie co o tym wiem ale u mnie była inna sytuacja. I czy wpadłam w nałogi itp? Oczywiście że nie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że jego zachowanie było spowodowane psychozą maniakalno-depresyjną.

      Usuń
  4. Kurcze, że taki popularny, dużo pieniędzy i może dlatego, stał się takim człowiekiem , że pobił swoją zonę, która poroniła SZOK ! Dlatego nie chciałabym być, ani sławna ani bogata, bo to często powoduję zmiany w człowieku. A i super, że dałaś rade napisać tak obszerny post :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Widać, że się napracowałaś ;) Lubię i Guns N' Roses i AC/DC, jednak nigdy nie przykładałam uwagi do artystów znajdujących się w składach. Postać ciekawa choć bardzo trudna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Miał trudne życie, ale artyści tak mają bardzo często... Nałogi, depresje itp. Cenię go za twórczość, uwielbiam piosenki Guns'ów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo przeszedł... Ale to pobicie to dla mnie za dużo.. Współczuje Erin...

    OdpowiedzUsuń
  8. Wokalista z moich nastoletnich lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm to prawdziwy artysta, kontrowersyjny i jednocześnie uwielbiany.

    OdpowiedzUsuń
  10. MM też sie spóźniała podobno. Homofobia... no cóż tutaj chyba rozumiem w tym przypadku

    OdpowiedzUsuń
  11. Zupełnie nie mój gust :(

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każda obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też go uwielbialam jak byłam mała dziewczynka.
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie interesowałam się jego życiorysem ale po przeczytaniu Twojego posta dowiedziałam się kilku ciekawych faktów. Moim idolem był, no i nadal jest Kurt Cobain :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham Gunsow i żałuję, że zespół musiał się rozpaść. Cieszy mnie ogromnie ich powrót w częściowym składzie, ale szkoda tylu straconych lat. Co do Axla to no cóż uwielbiam tego faceta i nie oceniam bo nie znam. Miał swoje za uszami, był takim prawdziwym bad boyem ale to jest Axl :-) cenię sobie ogromnie jego głos i zaangażowanie w zespół. Żałuję że chłopaki się nie dogadali te 23lata temu tylko dopiero teraz ale lepiej późno niż wcale.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa historia :).
    modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa historia :).
    modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zespół kojarzę, gorzej z jego członkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja w ogóle nie kojarzę, ale ja jestem anty muzyczna :P

    OdpowiedzUsuń
  19. AXL to miłość mojego dzieciństwa!
    Zbierałam wycinki z każdej gazety, miałam wszytskie kasty... eh to były czasy i każdą piosenkę znałam na pamięć.
    DO tego ubierałam się jak on, spodenki koszule, bandamki i różaniec...
    Mój kochany...
    Do tej pory jak słyszę jego głos (stare piosenki) mam dreszcze - choć przyznam że nowych płyt już nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Odpowiedzi
    1. Ja podobne. Ale po Twoim wpisie już znam :D

      Usuń
  21. Wychowałam się na muzyce tego zespołu,Axel to taki "zły" chłopiec. Osobiście z tej grupy wolałam gitarzystę Slash ;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kiedyś bardzo często słuchałam muzyki tego zespołu:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Widać, że się napracowałaś przy pisaniu posta, podziwiam :)
    Kochana jeśli możesz, kliknij w linki w najnowszym poście. Dzięki :*
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/07/nowosci-ze-sklepow-shein-romwe-i.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie słyszałam wcześniej o nim, o zespole kiedyś czytałam. Jego dzieciństwo musiało być straszne... Polska krew, oo!:) świetny wpis!

    wercziandweeerczi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Niezwykle ciekawy i dopracowany wpis! :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawy post:) Lubię Guns N' Roses. Jednak skupiam się na muzyce, artyści w życiu prywatnym dość często nie są pozytywnymi osobami. Ale może bez takich przeżyć i takiej osobowości nie tworzyłby TAKIEJ muzy:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Przyznam szczerze, że nie słucham muzyki rockowej - to zupełnie nie moje klimaty. Oczywiście zespół Guns N' Roses znam, ale nie potrafię wymienić ani jednej ich piosenki xD

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  28. Interesujący post, ja muszę przyznać, że chociaż mój ojciec męczył mnie od dzieciństwa różną muzyką (teraz skończył na rosyjskich hitach z rosyjskiej telewizji, nie wiem co gorsze, bo mówiąc szczerze od Claptona wolałabym słuchać nawet behemotha) to jakoś nigdy nie ciągnęło mnie do tej "klasyki" AC/DC, metallica też słabo - jedynie słuchałam tyle co mój uczeń chciał się czegoś na gitarze nauczyć to ok, przesłuchałam, ogarnęłam, nauczyłam go i było "młody nie truj, bo każe Ci grać czegoś czego ty nie lubisz np. The Cure". Ale post dobrze przygotowany, szkoda chłopa, bo jako dziecko nieźle się wycierpiał.

    OdpowiedzUsuń
  29. Dość burzliwa biografia, ale ciekawie opisana :)

    OdpowiedzUsuń
  30. aresztowany 30 razy? :) ten to miał hobby :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie mogę się napatrzeć na niego w teledysku Patience, swoją drogą lubię muzyką Guns N' Roses, mój tata mnie nią zaraził. :) Chociaż samym Axlem nie interesowałam się, ale wiem, że z Kurtem Cobainem nie lubili się, oj nie. Nie miałam pojęcia, że jego ojczym go tak traktował. Grozić samobójstwem, średnio. Świetny post i nie wątpię, ze faktycznie napracowałaś się przy nim. Sama napisałam niedawno post poświęcony jednemu aktorowi i wiem, ile czasu to zabiera. :D

    OdpowiedzUsuń
  32. A mnie zrobiło się go żal, fakty z dzieciństwa były na pewno głównym powodem jego zachowania.

    OdpowiedzUsuń
  33. To zupełnie nie mój klimat :P

    OdpowiedzUsuń
  34. Strasznie współczuję mu tych wszystkich przeżyć ;/ Ale dziwi mnie jedno.. 30 razy aresztowany? :D Podziwiam cię, widzę, że naprawdę dużo czasu poświęciłaś na ten post, ale wyszedł świetnie! :)
    unpredictabble.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. wooow mega interesujące te ciekawostki, nie miałam pojęcia, że ma polskie pochodzenie w jakims tam procencie ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Post przeczytałam z wielkim zaciekawieniem, wstyd się przyznać ale wcześniej nie znałam tego artysty :)

    OdpowiedzUsuń
  37. byłam na koncercie :D spóźnienie 3 godziny!! :D hahahaha

    OdpowiedzUsuń
  38. Zazwyczaj bywa tak, że im bardziej popaprane życie tym większy talent.

    OdpowiedzUsuń
  39. No widzisz, gdyby nie Ty, nie chwyciłabym za jego biografię :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękny post, lepiej wykonany ze wszystkimi informacjami niż na wikipedi gdzie wszystko jest chaotycznie napisane.
    Co do artysty to kojarzę go, ale niezbyt dokładnie. Gdzieś tam kiedyś o nim słyszalam. Ale nie powiem, w życiu miał ciężko!

    OdpowiedzUsuń
  41. ciekawy wpis dla fanów! rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  42. Fajne ciekawostki ;D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. ciekawy wpis, dobrze się czyta ! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Z pewnością również sama dowiedziałaś się wielu nowych informacji na temat tego artysty pisząc wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie, wiedzę zdobyłam wcześniej czytając biografię GN'R jak i również już od dawna szukałam w internecie wszystkiego co związanie z zespołem. :)

      Usuń
  45. kurcze nie znam Pana omo poprawka, dzięki Tobie już znam :D

    OdpowiedzUsuń
  46. Great post! I love it so much.


    STYLEFORMANKIND.COM
    Bloglovin

    OdpowiedzUsuń
  47. Znam, mieli na prawdę dobre utwory :) Ale on sam raczej odpycha od siebie, zbyt popaprana osoba :/

    OdpowiedzUsuń
  48. Znam parę utworów Guns N' Roses, bo właściwie trudno nie znać żadnych. Jednak nie powiedziałabym, że słucham tego zespołu. Choć rock nie jest mi obcy, jakos nigdy nie ciągnęło mnie do klasyki.

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo ciekawy post, nie znałam tego artysty.

    OdpowiedzUsuń
  50. Uwielbiam głos Axla ♥ i całych Gunsów :D

    [ Blog Instagram ]

    OdpowiedzUsuń
  51. Fajny post! Pracuję w radiu , a mimo to dzięki Tobie wiele nowych rzeczy się dowiedziałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Mój starszy syn słucha Gunsów, a mnie najbardziej zapadła w pamięć Welcome to the jungle w filmie Lean on me. Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń