środa, 9 listopada 2016

Blink-182


Jest to amerykański zespół grający punk rock. Zdecydowałam się napisać o tym zespole, ponieważ mimo tego, że "kojarzyłam" go od X lat, to dopiero niedawno zdecydowałam się posłuchać ich muzyki i zastanawiam się... dlaczego tak późno?!


Obecny skład zespołu:
1. Mark Hoppus – gitara basowa, śpiew
2. Travis Barker – perkusja
3. Matt Skiba – gitara, śpiew

Byli członkowie zespołu:
1. Scott Raynor – perkusja
2. Tom DeLonge – gitara, śpiew

Mark Hoppus

Zespół został utworzony w 1992 roku w San Diego przez Marka Hoppusa i Toma DeLonge. Tom wcześniej grał w zespole Big Oily Men, lecz ten szybko się rozpadł i DeLonge szukał chętnych do grania wraz z nim w nowej grupie.

Travis Barker

DeLonge i Hoppus od razu zaprzyjaźnili się i zaczęli wspólnie grać. Wkrótce dowiedzieli się, że w szkole jest niejaki Scott Raynor, który gra na perkusji.

Matt Skiba

Zespół nagrał swoje pierwsze demo pt. Flyswatter w 1993 roku. Potem było kolejne demo zatytułowane Buddha, na którym znalazło się kilka nowych piosenek, aż w końcu w 1995 zespół nagrał swój pierwszy długogrający krążek Cheshire Cat dla wytwórni Cargo/Grilled Cheese records. W 1997 roku zespół nagrał kolejną płytę – Dude Ranch.

Scott Raynor

Zachęcony sukcesem Blink-182 postanowił odkurzyć stare nagrania, i tak oto w 1998 roku światło dzienne ujrzała reedycja dema Buddha, tym razem wydana już jako pełen album na płycie cd. W roku 1999 grupa atakuje rynek muzyczny świetnym singlem All the Small Things, pochodzącym z najnowszej płyty pt. Enema of the State.

Tom DeLonge

Ogólnoświatowe trasy koncertowe, wywiady, zdjęcia, wystąpienia w TV itp. W roku 2000 zostaje wydany album z wersjami koncertowymi utworów z poprzednich płyt grupy pt. The Mark, Tom and Travis Show. Rok 2001 okazuje się rokiem niezwykle twórczym w karierze muzyków: w czerwcu ukazuje się kolejny longplay Take Off Your Pants and Jacket, który błyskawicznie podbija rynek muzyczny na całym świecie takimi hitami jak The Rock Show czy First Date.


W tym czasie DeLonge zaczyna pisać muzykę zupełnie inną od dotychczasowej i nagrywa płytę z Barkerem, Anthonym Celestino i Davidem Kennedy jako Box Car Racer. W roku 2002 Travis Barker bierze udział w nagraniu płyty Transplants wraz z Armstrongiem i Robem Astonem.


Wreszcie w roku 2003, po dwóch latach przerwy, zespół znów wraca do studia, tym razem już jako trio blink-182, by nagrać swój szósty album zatytułowany po prostu blink 182. Po prawie rocznej przerwie zespół zawiesza działalność na bliżej nie określony czas z inicjatywy Toma DeLonge. Po ogłoszeniu zawieszenia działalności Tom DeLonge założył zespół Angels & Airwaves, natomiast Travis Barker i Mark Hoppus stworzyli +44.


Dnia 8 lutego 2009 roku zespół pojawił się po raz pierwszy publicznie od czasu rozpadu jako prezenterzy na gali rozdania nagród Grammy. Kilka dni przed tym wydarzeniem gitarzysta zespołu Angels & Airwaves, David Kennedy na oficjalnym chacie wypowiedział się na temat powrotu trio, zaznaczając że zespół planuje kontynuować działalność i wydać nowy krążek. Trzy miesiące później zespół zagrał swój pierwszy od czasu rozpadu koncert na żywo, a latem tego samego roku wyruszył w wielką trasę koncertową po całej Ameryce, grając z takimi zespołami jak Panic! at the Disco, Fall Out Boy, Weezer i inne.


W 2010 roku muzycy planowali przyjazd na koncerty do Europy, a już od stycznia wracali do studia, by zająć się w pełni tworzeniem nowego albumu, z którego pierwszy singiel miał nosić tytuł „Up All Night". W 2014 roku od grupy odszedł Tom DeLonge wokalista i gitarzysta zespołu, by poświęcić się swojemu zespołowi AVA.


Najnowszy album studyjny zespołu zatytułowany California ukazał się 1 lipca 2016 roku.


 PS. Stwierdziłam, że fajnie by było zrobić na blogu coś w stylu Q&A, więc zapraszam Was do zadawania pytań w komentarzach, a ja w najbliższym czasie postaram się zrobić post z odpowiedziami. :)

42 komentarze:

  1. Na pytanie na razie nie mam pomysłu, więc jeśli mi coś wpadnie do głowy, to wrócę do tego posta. ;) A co do zespołu, to słyszałam kilka ich piosenek i były całkiem w porządku, ale aż tak mnie nie porwały. ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tego zespołu :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam ich :) bardzo fajne kawalki maja, bardzo lubie tego typu muzyke ;) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Choć kiedyś namiętnie słuchałam punk rocka i gatunków jemu podobnych to zespołu nie znam.
    Co do Q&A to fajny pomysł.
    Kilka propozycji:
    1) Twoje największe marzenie (obecnie)?
    2) Jakie miejsce na świecie najbardziej chciałabyś odwiedzić i dlaczego?
    3) Jaki jest Twój ulubiony polski reżyser?
    Takie pytania, które akurat chodzą mi po głowie.
    Pozdrawiam cieplutko :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam i lubię niektóre ich piosenki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wcześniej nie znałam tego zespołu. Fajnie przeczytać o kimś innym ale jednak muzyka mi nie przypadła do gustu :)
    Pytania:
    1. Co daje Ci blogowanie?
    2. Jakie posty lubisz czytać?
    3. Co chciałabyś robić w przyszłości? :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiałam ich pierwsze płyty i w sumie wtedy ich słuchałam :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Wokalistę kojarzę z jakiegoś amerykańskiego tv show .Nie jest to typ muzyki którą lubię;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja nie znam bliżej tego zespołu i ich muzyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kojarzę zespół, ale słabo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Słuchałam X lat temu jako "zbuntowana nastolatka" ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze powiedziawszy nie znam :D zaraz nadrobię zaległości;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś byłam ich wielką fanką :)) Niezapomniane nastoletnie lata :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Też nie znam tych panów :(
    http://xnevaeh.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam tego zespołu ale chętnie zobaczę co tworzą.
    http://mundo-pandory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę się przyznać, że po raz pierwszy o tym zespole w ogóle słyszę. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. łoooo, nie wierzę, że młodzież jeszcze kojarzy taki staroć jak Blink 182! All the small things to piosenka mojej młodości, aż sobie chyba zapuszczę :D Dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. lubię ich wersję piosenki z "upiora w operze", jest absolutnie świetna. :) poza tym, czasem zdarza mi się ich słuchać, chociaż kiedyś zdarzało mi się to zdecydowanie częściej. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. znam kilka ich kawałków :)

    OdpowiedzUsuń
  20. To zespół mojej młodości ;) Uwielbiałam ich jak byłam w gimnazjum ( jeny to tyyyyyle lat temu ! ) kochałam się w nich i zawsze były w moich słuchawkach ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie słyszałam wcześniej o tym zespole.
    P.S. Dziękuję za odwiedziny u mnie :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Chciałam już napisać, że chyba każdy z nas w życiu przeszedł przez ten zespół a tu takie zaskoczenie. Oczywiście, że znam. Swojego czasu strasznie ich męczyłam na mp3 i na płytach :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie znam tego zespołu, ale chętnie posłucham ich piosenki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Co cenisz w życiu najbardziej? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Czasem taki leniwy weekend dobrze robi.

    OdpowiedzUsuń
  26. To prawda, czasem trzeba naładowac akumulatory w zaciszu domu

    OdpowiedzUsuń
  27. Jako nastolatka nałogowo słuchałam Blink 182 :) Jak dotąd nie miałam okazji zobaczyć ich na żywo. Mam nadzieję, że wkrótce odwiedzą Polskę. Szkoda, że bez Toma w składzie, ale podobno i tak był do bani na koncertach.

    OdpowiedzUsuń