wtorek, 20 grudnia 2016

Christmas - my way



Ostatnio zaczęłam wczuwać się w świąteczny klimat, ciągle słucham świątecznych piosenek, więc w związku z tym na moim blogu pojawia się kolejny taki post! :) Mam nadzieję, że wy też czujecie już świąteczną atmosferę, w końcu to już w tym tygodniu!

Święta są dla mnie cudownym czasem, na spędzenie czasu w gronie rodziny. Nie tylko wtedy, kiedy siedzimy przy wigilijnym stole, ale też w trakcie przygotowań. W moim domu to ja zajmuję się ubieraniem choinek, których jest całkiem sporo, bo trzy. :) Pierwszą, małą, będę ubierać pewnie jakoś w środę, bądź czwartek. W przeddzień Wigilii ubieram zawsze dużego świerka w pokoju moich rodziców oraz kolejną małą sztuczną choineczkę. W dzień Wigilii oprócz pomagania w gotowaniu, moim głównym zadaniem jest wyprasowanie obrusów, koszul itd. Pewnie większość z Was nie lubi prasować, jednak ja to uwielbiam!

Kiedy już wreszcie skończę wykonywać swoje obowiązki, nadchodzi pora, żeby się przygotować. Oczywiście z makijażem niczego nie wymyślam, bo w końcu spędzam czas w gronie rodziny. Wiadomo, lekko podkreślam urodę, ale nie przesadzam, bo po 1. nawet nie ma na to czasu, a po 2. nie wiem w sumie po co. A co do ubioru... wydaje mi się, że stroić też się za bardzo nie ma po co. Zawsze ubieram się elegancko, ale też prosto, klasycznie. W tym roku planuję ubrać na siebie zwykłą, czarną rozkloszowaną sukienkę przed kolanko. Ogólnie rzecz biorąc to najczęściej stawiam na klasykę. Nie lubię przepychu w takich stylizacjach. Najbardziej podobają mi się sukienki w jednym kolorze, ewentualnie z delikatnymi akcentami jakiejś innej barwy. Zaprezentuję Wam kilka sukienek, które moim zdaniem są idealne do świątecznej stylizacji:









I kiedy wszyscy już jesteśmy gotowi, a na niebie zaświeci pierwsza gwiazdka, odczytujemy fragment o narodzeniu Jezusa z Pisma Świętego, łamiemy się opłatkiem, składamy sobie życzenia, a następnie zasiadamy do Wigilijnego stołu, by w przyjemnej atmosferze spróbować tych dwunastu potraw, nad którymi tak bardzo pracowaliśmy. Później przyjeżdżają zawsze moje kuzynki z ciocią, zapełniają tym samym dodatkowe miejsce dla gościa. :) Kiedy zbliża się godzina 21:30, ciocia wraz z moimi ukochanymi kuzynkami jadą do siebie, a ja z rodzicami zbieramy się powoli do pasterki. Mieszkam na wsi, a moja kaplica znajduje się właściwie w lesie, więc droga w ciemnościach, dookoła drzew, do najprzyjemniejszych nie należy, ale uważam, że warto się poświęcić. :) Wszyscy u nas się znają, więc kiedy przybywamy pod kaplicę, wszyscy składamy sobie życzenia, co jest również bardzo sympatyczne.

Wigilia jest tylko małym elementem świąt Bożego Narodzenia, jednak wydaje mi się, że to ten dzień przeżywa się najbardziej.

A teraz, jak to na mnie przystało, dorzucę kilka kolejnych inspiracji świątecznych. :)











A jak wyglądają Wasze przygotowania do Świąt?

46 komentarzy:

  1. Ja tez ubieram zwykłą sukienkę przed kolanko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam klasyczne czarne sukienki :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2016/12/christmas-is-coming.html

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja taką szarą muszę sobie kupić 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w tym roku mam tylko skromną wigilię z mężem.. za to za rok pełną pompą z całą rodzinką w Polsce! Wesołych Świąt <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Linki poklikane. Sama też mam podobne podejście do świąt i makijażu. Ma być ładnie, ale bez przesady. A przede wszystkim ma być komfortowo.
    Szary golfik-sukienka bardzo się mi podoba! :) Dosłownie taki, jak lubię najbardziej. Mam nawet podobny w szafie, tyle, że znacznie grubszy.
    Pozdrawiam! :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sukienki ładne ale dla mnie chyba zbyt pogrzebowe ;/ Brak im tej radości świąt.
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja od wielu lat spędzam święta odwiedzając wiele osób, więc są takie "w biegu"...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe inspiracje :) Też stawiam na czerń :) Buziaczki Kochana i Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsza i ostatnia sukienka jest w moim stylu. Lubię klasyczne sukienki :)
    Ja też staram się ubrać elegancko, ale stonowanie.
    Uciekam dekorować pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny i nastrojowy wpis ;)
    Pozdrawiam ;).

    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładne zdjęcia, wszystkie sukienki w moim guście :) fajnie, że u was zachowuje się wigilijne tradycje. One powoli zanikają i dobrze, że są ludzie, którzy je pielęgnują

    OdpowiedzUsuń
  12. Obchodzę Wigilię podobnie ;). Wesołych Świąt ;).

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie choinka już ubrana.
    Też lubię pracować.
    Klasyka jest najlepsza :-)
    Uwielbiam chodzić na pasterke :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie wszyscy jesteśmy w swetrach, jest tak ciepło, blisko i rodzinnie:)
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  15. dla mnie święta to czerwony strój nie czarny;p

    OdpowiedzUsuń
  16. Nice post, thanks for sharing. I'm your new GFC follower. Hug ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Jedzenie sie chłodzi, dom posprzatany...jutro relaks w wannie, szykowanie..i święta!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja osobiście nie lubię świąt, ale inspiracje są super! :3

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja w tym roku w wigilijny wieczór stawiam na koszulę i spódnicę ;)
    Wesołych, spokojnych i spędzonych w rodzinnym gronie Świąt Bożego Narodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. kliknięte, Wesołych świąt <3
    https://kataszyyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. W tym dniu ja także stawiam na klasykę ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. uwielbiam klasyke wiec to cos dla mnie :D co do kolorowych zdjec sa mega swiateczne i nadaja uroku temu dniu :) pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) wesolych swiat!

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajne inspiracje :) Sukienki cudne :) Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ładne sukienki. Wesołych świąt:)
    https://evildivination.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. WESOŁYCH ŚWIĄT KOCHANA! :*

    Zapraszam do mnie: http://roxyolsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajne musi być to składanie życzeń przy kapliczce. Małe miejscowości mają jednak swój urok.

    OdpowiedzUsuń
  27. Święta to cudowny czas i szkoda, że już się skończyły ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Patrząc na te piękne, kolorowe choinki i róże ozdoby żałuję, że święta nie trwają chociaż ze 4-5 dni.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajne inspiracje :D
    Ostatnia czarna sukienka mega *_*

    Odwdzięczam się za każdą obserwacje:D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. I znowu przez Ciebie poczułam magię świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Szczęśliwego Nowego Roku kochana <3
    Poklikasz w linki?

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetne inspiracje, szkoda, że już po świętach :(

    OdpowiedzUsuń
  33. Az bym chciała się cofnąć o kilka dni wstecz...

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne, klasyczne sukienki i cudowny blog. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Życzę Ci, aby 2017 rok był pełen tylko tych dobrych chwil! :)

    Pozdrawiam i przepraszam, że tak dawno mnie tutaj nie było ;)

    OdpowiedzUsuń