niedziela, 11 grudnia 2016

Filmowe podsumowanie: listopad



1. Zostań, jeśli kochaszMia Hall, nieśmiała i utalentowana muzycznie nastolatka, zawieszona przez jeden dzień między życiem a śmiercią musi zdecydować, po której stronie zostanie.
Film nie jest zły, jednak... książka była lepsza. Nie wiem czy to już tak jest, że książki są zazwyczaj lepsze, że odniosłam takie wrażenie. Jednak jak już mówiłam, nie jest zły, na pewno jest wzruszający.
Moja ocena: 7/10


2. Ostatni samurajWeteran wojny secesyjnej przypływa do Japonii pod koniec 1870 roku, aby szkolić żołnierzy cesarza Mutsuhito.
Nie jest to do końca tematyka, którą lubię. W sumie nie wiem dlaczego obejrzałam ten film. Nie był zły, uważam, że dla fanów filmów historycznych będzie idealny.
Moja ocena: 7/10


3. Pokojówka na ManhattanieKandydat na senatora przez pomyłkę bierze pokojówkę za gościa ekskluzywnego hotelu, w którym się zatrzymał. Zauroczona nim kobieta nie ma odwagi wyprowadzać go z błędu.
Nie wiem sama co o tym mogę powiedzieć. Zwykła komedia, kompletnie przewidywalna. Jednak w bardzo leniwy wieczór można sobie puścić, żeby coś tam leciało.
Moja ocena: 5/10


4. IncepcjaCzasy, gdy technologia pozwala na wchodzenie w świat snów. Złodziej Cobb ma za zadanie wszczepić myśl do śpiącego umysłu.
Długo się zbierałam za ten film, ale w końcu go obejrzałam. Myślałam, że bardziej mnie "porwie", jednak tragicznie nie było. Fakt, faktem, fabuła mnie wciągnęła.
Moja ocena: 8/10


5. Sin City - Miasto grzechuTrzy historie, których akcja rozgrywa się w Basin City - Mieście Grzechu - będącym siedliskiem prostytutek, przestępców i skorumpowanych obrońców prawa.
Mocne, efektowne kino. Mnie się najbardziej podoba za to, że nawet bez tej komputerowej czerni i bieli, ten film ma do zaoferowania świetny klimat, fabułę i zapadające w pamięć postaci. Film nie jest miły tylko dla umysłu, ale też dla ucha i oka.
Moja ocena: 7/10


6. Tylko mnie kochajSpokojne życie Michała zmienia się, gdy do drzwi jego mieszkania puka siedmioletnia dziewczynka.
Mam silne wrażenie, że do polskich filmów coraz trudniej być pozytywnie nastawionym. Rzeczywistość jest w nich szara, brutalna, a bieda puka właśnie do drzwi. Można odnieść wrażenie, że wszystkie luksusowe mieszkania są budowane specjalnie na potrzeby danej produkcji. A poza tym, film po prostu nudny.
Moja ocena: 5/10


7. Kochanie, chyba cię zabiłemNagranie wideo z zarejestrowanym morderstwem przypadkowo trafia w niepowołane ręce.
Bardzo dobra czarna komedia,utrzymana w lekkiej konwencji. Posiada swoje plusy, jednak... nie wiem sama. Nadal nie jestem w stanie kompletnie przekonać się do polskich filmów.
Moja ocena: 5/10


8. Mr. NobodyStoosiemnastoletni Nemo Nobody to ostatni śmiertelny człowiek w czasach, gdy ludzkość osiągnęła nieśmiertelność. Na łożu śmierci bohater rozważa, jak mogło potoczyć się jego życie.
Ciężko mi w jakikolwiek sposób streścić ten film. Ironia całego filmu polega na tym, że do samego końca nie wiadomo, jak było naprawdę i co miało miejsce, a co istniało tylko w głowie głównego bohatera i było jego niespełnionym pragnieniem. W każdym bądź razie, ten film naprawdę warto obejrzeć.
Moja ocena: 7/10


9. Rocky BalboaPięćdziesięcioletni Rocky wznawia treningi, by stoczyć pokazową walkę z aktualnym mistrzem świata w boksie.
Sądzę, że o tym filmie nie trzeba dużo mówić. Jedni kochają Rocky'ego, inni go nienawidzą. Ja należę do tej pierwszej grupy. :)
Moja ocena: 7/10


10. Ósmy dzieńHarry jedzie odwiedzić swoje dzieci. W czasie podróży spotyka Georgesa z zespołem Downa, który właśnie uciekł z zakładu dla upośledzonych umysłowo. 
Jezu nie wiem co mogę powiedzieć o tym filmie. Dawno tak nie płakałam podczas seansu. Mimo małych minusów, jak najbardziej polecam.
Moja ocena: 7/10


11. Madagaskar 3 - 
Lew, hipopotam, zebra i żyrafa starają się wrócić do Nowego Jorku przemierzając Europę w przebraniu cyrkowców.
No co ja mogę o tym powiedzieć? :D Wiadomo, wszystkie części lecą takim sprawdzonym schematem, ale co z tego? Uwielbiam filmy animowane. XD
Moja ocena: 7/10


12. 22 Jump StreetPolicjanci, Schmidt i Jenko, trafiają pod przykrywką do lokalnego college'u, gdzie czeka na nich kolejne zadanie.
Bardzo dobra kontynuacja. Jeśli potrzebujecie intensywnej kuracji rozweselającej, trafiliście pod właściwy adres. Polecam. :)
Moja ocena: 6/10


13. Slumdog. Milioner z ulicyOpowieść o młodym chłopaku, który bierze udział w hinduskiej edycji "Milionerów".
Choć chłopak jest wychowanym w slumsach półanalfabetą, bez problemu odpowiada na kolejne pytania, które mogłyby sprawić problem nawet osobom z tytułami naukowymi. Choć widz co chwila spotyka się tu z przemocą, strachem i niesprawiedliwością, reżyser potrafi rozładować złe emocje dzięki poczuciu humoru oraz skłonności do liryzmu. Gdyby nie irytująca skłonność twórców do posługiwania się najbardziej naiwnymi rozwiązaniami fabularnymi, można by się w tym filmie pewnie zakochać.
Moja ocena: 7/10


14. Szybcy i wściekli: Tokio DriftPasjonat nielegalnych wyścigów samochodowych ucieka przed więzieniem do Tokio. Ale tutaj też organizowane są niebezpieczne rajdy.
Zupełnie nowa obsada, nowe samochody, obcy kraj i nowatorska dyscyplina sportu. Drifting to w dużym uproszczeniu jazda bokiem. Historia jest prosta jak budowa cepa, dialogi jak wycięte z pism dla nastolatek, a wszelkie niesamochodowe sceny wieją nudą.
Moja ocena: 7/10

38 komentarzy:

  1. Po prostu uwielbiam "Ostatniego Samuraja". Zupełnie moje klimaty :). Pięknie wykonany film.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba sobie zapisze ten post ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. w listopadzie obejrzałam tylko jeden film:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Również lubię filmy animowane, ale rzadko znajduję czas żeby coś oglądnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pokojówka z JLO :D uwielbiam ten film ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zostań jeśli kochasz uwielbiam :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Slumdog. Milioner z ulicy - to bardzo fajny film :)

    OdpowiedzUsuń
  8. incepcję oglądałam. całkiem nieźle im wyszła

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele znam :) Na przykład "Incepcję", "Pokojówkę na Manhattanie". Z chęcią obejrzałabym "Mr. Nobody" - słyszałam o tym filmie. "Slumdog" podobno jest fajny, to bardzo głośny, oscarowy film, aż wstyd, ze jeszcze nie widziałam.
    Pozdrawiam serdecznie :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam kilka filmów z tej listy :) bardzo lubię Pokojówkę na Manhattanie :) i Milioner z ulicy skradł moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Większość znam i bardzo lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  12. tylko incepcje widziałam, Rockiego widziałam różnee częśći

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę koniecznie obejrzeć pokojówkę na manhatanie ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę sobie zrobić seans z Madagaskarem :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Incepcja - oglądałam kilka razy i za każdym razem mam wrażenie, że widzę go pierwszy raz. Super film!

    OdpowiedzUsuń
  16. nie oglądałam nr 8 od a do z, więc musze w końcu obejrzeć;)

    OdpowiedzUsuń
  17. nice post and great blog,
    kisses :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  18. Kilka z tych filmów oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię takie posty:) Już wiem co będę oglądać w najbliższy weekend:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham "zostań jeśli kochasz" i książkę, i film <3
    Pozdrawiam Niecoinna

    OdpowiedzUsuń
  21. Praktycznie wszystkie oglądałam i mi się podobały:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Obejrzałam z nich i bardzo mi się podobały.
    Ja obejrzałam tylko jeden film i to w kinie - Pitbulla ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. więcej tych filmów niż ja w ciągu rok oglądam. ;) jakoś tak ostatnio nie mogę przy nich wysiedzieć, jedynie w kinie mi to w miarę wychodzi, bo w domu po prostu zasypiam, zwłaszcza jak oglądam w łóżku. ;)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Incepcję bardzo lubie. Dużo u Ciebie tych filmów. Ja takie dłuższe oglądam zazwyczaj tylko w weekendy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Znam większość i lubię :]]]]

    OdpowiedzUsuń
  26. Większość oglądałam, ale najlepszy zdecydowanie Milioner z ulicy :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mr Nobody - faktycznie, intrygujący jest ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Rocky!!!Och Mój ROCKY!!<3 :* Kochana Obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  29. ,,Zostań jeśli kochasz'' mogłabym oglądać nawet 1000 razy uwielbiam ten film <3

    OdpowiedzUsuń
  30. chyba tylko dwa z tych filmów w ogóle oglądałam :)
    Z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń