sobota, 18 marca 2017

#1 Filmy


Doszłam do wniosku, że zrezygnuję z dodawanie podsumowań co miesiąc, bo jak może niektórzy z was zauważyli, ostatnie takie pojawiło się na koniec listopada. Zaś doszłam do wniosku, że od czasu do czasu, będę dodawać tutaj moje krótkie oceny dziesięciu filmów, które obejrzałam w ostatnim czasie. :)

1. Pan życia i śmierci - Jurij Orłow, będąc świadkiem morderstwa, zostaje handlarzem bronią. Prowadząc swoją działalność, nieustannie ucieka przed agentem Interpolu, Jackiem Valentinem.
Krok po kroku wprowadzani jesteśmy w tajniki trudnego i męczącego fachu jakim jest handel bronią. Celem zobrazowania świata, w którym prowadzi swoje interesy Orłow, twórcy filmu odtworzyli wojenną scenerię dbając nawet o tak niewielkie detale jak łuski po nabojach skrzętnie pokrywające miejsca walk. Nie jest to mój ulubiony gatunek, jeśli chodzi o filmy, niemniej jednak jest on ciekawy i godny polecenia fanom takiej tematyki.
Moja ocena: 7/10

2. Życie Pi - Podczas morskiej podróży z Indii do Kanady tonie statek. Nastoletniemu Pi udaje się przetrwać na niewielkiej łodzi.
Przez długi czas chciałam obejrzeć ten film i kiedy wreszcie się zdecydowałam - lekko się zawiodłam. Wokół tego filmu, jak i książki, był swego czasu wielki szum i jeśli mam być szczera, nie wiem dlaczego. Owszem, wzruszyłam się, jednak nie należę do osób, które wylewają hektolitry łez podczas seansu, ale nie mogę też karać filmu za to. :)
Moja ocena: 7/10

3. Brzydka Prawda - Chcąc udowodnić swoje szowinistyczne teorie, Mike namawia Abby, aby z nowym chłopakiem postępowała według jego porad. 
Zdesperowana Abby korzysta z pomocy Mike'a i słucha go pilnie przez całe ranki, ponieważ chce poderwać przystojnego lekarza. Oczywiście jest to komedia romantyczna, więc chyba nie jest ciężko przewidzieć jak ta historia się potoczy. Mimo swojej przewidywalności, bardzo fajny film do obejrzenia w nudny wieczór.
Moja ocena: 7/10

4. Straszny Film - Grupa przygłupich nastolatków musi uciekać przed seryjnym mordercą.
5. Straszny Film 2 - Grupa nastolatków zostaje zwabiona i zamknięta w nawiedzonym domu.
Tych dwóch filmów raczej nie muszę nikomu przedstawiać, bo nawet jeśli ktoś nie oglądał, to najprawdopodobniej kojarzy, więc wszyscy wiemy, że szału nie ma. Oglądałam je już kilka razy, ostatnio z koleżanką, żeby się pośmiać. I wydaje mi się, że w sumie o to chodzi. Po to są takie głupie filmy, żeby przy nich śmiać. Nie byłam na etapie śmiechu, w którym ciężko mi złapać oddech, jednak nie narzekam. Części jest 5, o ile się nie mylę, więc musiały przynosić gigantyczne dochody, jeśli twórcy chcieli dalej je tworzyć. :)
Moja ocena: 6/10
 

6. Naznaczony - Po upadku z drabiny chłopiec traci przytomność. Będąc w śpiączce, wchodzi do świata umarłych.
Typowy horror, który nie wyróżnia się tak naprawdę niczym specjalnym, jednak ma w sobie to "coś". Nie wiem naprawdę co mogę więcej o nim powiedzieć. Jestem fanką horrorów, więc ciężko, żeby mi jakiś nie przypadł do gustu.
Moja ocena: 6/10

7. Pakt Milczenia - Czterech młodych mężczyzn pochodzących z rodu czarownic stawia czoła piątemu potomkowi, aby zachować swoją tajemnicę.
Trzeba przyznać, że pomysł na film był genialny, ale nie został w pełni wykorzystany. Twórcy nasuwają nam więcej pytań niż odpowiedzi, lecz w miarę rozwoju akcji za szybko dowiadujemy się kto jest głównym przeciwnikiem naszych protagonistów, zaś wyjaśnienie całego konfliktu pada mniej więcej w połowie produkcji. Szkoda, że scenarzyści nie zechcieli potrzymać nas w niepewności do samego końca, zapewne dzięki temu obraz byłby jeszcze lepszy, zaś napięcie nie opuszczałoby nas ani na sekundę. 
Moja ocena: 6/10

8. Koralina i tajemnicze drzwi - Dziewczynka znajduje w swoim domu ukryte drzwi. Prowadzą one do innego świata, gdzie wszystko wydaje się ciekawe i kolorowe. 
Małoletnia bohaterka przechodzi właśnie "ciche dni" z zapracowanymi rodzicami, więc perspektywa przeżycia przygody w alternatywnej rzeczywistości jest dla niej całkiem atrakcyjna. Gatunek filmu określony jest jako "animacja, familijny, fantasy" jednak ja bym określiła go mianem takiego... lekkiego horroru. Uwielbiam animacje tego typu, które nie są przesłodzone, są wciągające, momentami straszne... kompletnie mój klimat.
Moja ocena: 7/10

9. Ruchomy zamek Hauru - Sophie, zmieniona przez czarownicę w staruszkę, trafia do dziwnego zamku należącego do czarodzieja Hauru. Spotkany w nim demon składa jej pewną propozycję.
Film opowiada historię Sofie, pospolitej dziewczyny, która wplątana zostaje w niezwykłą intrygę. Sofie, chcąc znaleźć lek na swoją klątwę, opuszcza po kryjomu dom, a my wraz z nią wyruszamy w podróż po świecie usłanym symboliką. Największą zaletą filmu jest ogromny świat, wykreowany z niezwykłą precyzją przez reżysera, okraszony zachwycają stroną wizualną.
Moja ocena: 8/10

10. Wielka Szóstka - Młody geniusz Hiro Hamada wraz ze swoim robotem Baymaxem zostaje uwikłany w plan zniszczenia miasta San Fransokyo. 
Akcja filmu rozgrywa się w San Fransokyo, fikcyjnym mieście będącym – zgodnie z nazwą – futurystycznym połączeniem San Francisco i Tokio: Golden Gate Bridge prowadzi tu do miasta pełnego stromych wzgórz, neonów i wieżowców otoczonych drzewami kwitnącej wiśni. Na początku chłopak rozmienia talent na drobne, biorąc udział w nielegalnych walkach robotów, ale wkrótce okaże się, że aspołeczny nerd może wykorzystać swoje umiejętności dla dobra ogółu. Jak dla mnie ta animacja jest kompletnym hitem, ma: energię, humor, świeżość i bohaterów, za których trzyma się kciuki.
Moja ocena: 7/10

42 komentarze:

  1. Oprócz propozycji 7, 8, 9 i 10 wszystkie widziałam. Ostatnio jednak mam bardzo mało czasu dla siebie, a co za tym idzie i filmy oglądam niezwykle rzadko.
    Pozdrowionka! :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koraline tylko znam i bardzo lubię :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/03/bikini-czyli-ciekawostki-o-ktorych.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Filmy z Nikolasem Cage'em bardzo lubię, Brzydka Prawda na odstresowanie idealna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam całą serie strasznego filmu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Straszny Film dwojke ostatnio ogladalam - i nie wyrabialam ze smiechu :D pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzydka prawda - bardzo fajna komedia :) oglądałam ją kilka razy. Straszny film troszkę słaby jak dla mnie jest :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ze wszystkich filmów widziała tylko Brzydką Prawdę i zgadzam się z Twoją opinią - nie jest to oczywiście jakieś ambitne kino, ale bardzo fajny film do obejrzenia jako forma relaksu. Niektóre komedie romantyczne są tak durne, że nie da się tego oglądać, haha, ta na pewno taka nie jest.

    OdpowiedzUsuń
  8. dlaczego ja jeszcze nie zobaczyłam Życia Pi?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam ,,Naznaczony" - taki gatunek lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzydka prawda jest świetny :D! A życie pi muszę w końcu jak na matfizka przystało :D
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. wielka szóstka - genialny film!

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałam prawie wszystkie.Tylko Zycie Pi jakos do konca mnie nie przekonało.Czegos mi tam brakowało...

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham kino, Zycie Pi z rego wszystkiego najlepsze☺

    OdpowiedzUsuń
  14. Życie Pi kojarzy mi się tylko i wyłącznie z tą aferą na Polsacie :D Filmu nie widziałam, bo nie lubię płakać oglądając.
    Brzydka prawda za to bardzo mnie śmieszyła i dobrze się bawiłam oglądając :D

    www.gitaraiszpilki.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie byłam w poszukiwaniu filmów. Całkiem fajne te propozycje ;)
    Zapraszam do siebie
    https://smillex.blogspot.co.uk
    https://www.instagram.com/smileex_/

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiekszość oglądałam, całkiem fajne:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pan życia i mierci super! Uwielbiam filmy z Nicolasem. :)
    Życie Pi, mnie zachwyciło, ale to nie jest film dla każdego, ktoś może uznać, iż jest nudny. Trzeba poprostu lubić się w spokojnych filmach.
    Brzedka prawda cudo! Zakochałam się w tym filmie. :D
    Straszny film-pierwszy raz śmiałam się z horroru. Jedyny komediowy horror jaki toleruje.
    Naznaczony, wszystkie 3 części fantastyczne. Jeden z najlepszych horrorów!
    Pakt milczenia nie oglądałam
    Koraline oglądałam ale bardzo dawno i pamiętam, że wtedy trochę mnie przeraziła ta bajka.
    Ruchamy zamek- nie znam.
    Wielka szóstka, ok: lekkie, miłe, przyjemne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Brzydka prawda tylko to oglądalam i bardzo mi się podobaało ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Starszne filmy i Naznaczony oglądałam, w sumie podobały mi się. Kojarzę coś "Pkat Pi" ale nie jestem pewna czy widziałam. Reszty nie znam, coś słyszałam ale na pewno nadrobię to ! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oglądałam Brydką Prawdę, wszystkie części Strasznego Filmu, dwie części Naznaczonego i Wielką Szóstkę. Wszystkie mi się podobały ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. ,,Życie Pi'' oglądałam i bardzo mi się spodobał ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Brzydka prawda oglądałam można się pośmiać :-D

    OdpowiedzUsuń
  23. niektóre z tych filmów widziałam :) kusi mnie brzydka prawda, nie znam :D
    obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Straszny film to już chyba "klasyk".. :-)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie zreozumiałem tego filmu życie PI :P

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja również mocno rozczarowałam się życiem Pi. Tak wielka promocja jaką zgotowali na premierę tego filmu, postawiła poprzeczkę wysoko, wiec spodziewałam się czegoś WOW. Niestety nic takiego nie znalazłam

    OdpowiedzUsuń
  27. Wielką szóstkę oglądałam z rodziną, świetna bajka :)

    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TU ? Dzięki! :*

    OdpowiedzUsuń
  28. Życie Pi oglądałam, i jest bardzo fajny! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie widziałam żadnego z tych filmów :( Chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Film Naznaczony rzeczywiście a to ' coś ' . Jest nie zwykle nie komfortowy i taki, że aż skręca. Niby nie taki straszny, a jednak jest coś przez co jeży się włos. Końcówka była okropna....... brrrrr

    OdpowiedzUsuń
  31. Coś sobie na pewno wybiorę do obejrzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajna lista, większości z tych filmów jeszcze nie widziałam.

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  33. Widziałam bajkę Wielka szóstka :) Super, bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  34. bajki są genialne widziałam po kilka razy ;D

    OdpowiedzUsuń