poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Tim Pegler - "Był sobie Ned"


Autor: Tim Pegler
Tytuł: Był sobie Ned
Wydawnictwo: Świat Książki
Rok wydania: 2008
Liczba stron: 206











"Optymistyczna w wymowie powieść o dwojgu wrażliwych nastolatkach, stawiających czoło brutalnemu życiu, napisana w formie ich pamiętników. Ned ma siedemnaście lat, jest niezwykle inteligentnym chłopcem, ale nie odzywa się i tłumi emocje. Rok młodsza Erin pochodzi z trudnej rodziny i przeżyła już aż za wiele. Straszne wydarzenie sprawi, że oboje popadną w kłopoty i będą mogli liczyć tylko na siebie nawzajem. Lecz wielka przyjaźń, przeradzająca się w miłość, potrafi przenosić góry, dać wielką siłę i pokonać strach..."

Lektura jest cienka. Krótka, treściwa z przekazem. Przeczytałam ją za jednym razem. Historia dwojga młodych ludzi, którzy muszą sobie poradzić w brutalnym świecie. Książka ucząca tolerancji, z mądrym przekazem. Każdy z nas jest wartościowy i tylko głupcy oceniają się po pozorach nie próbując poznać swoich zalet. Obrzydliwie okazała brutalność naszego świata, niegościnność dla takich osób jak Ned. Poruszająca i niezwykła historia. Zdecydowanie warto po nią sięgnąć.  Pegler spisał się na medal. Jedna z pierwszych książek, która dała mi do myślenia, która skłoniła do innego patrzenia na świat. Naprawdę zrobiła na mnie wrażenie. Polecam.

Moja ocena: 6/10

46 komentarzy:

  1. Lubię lektury z przekazem. Takie, które każą nam się głębiej zastanowić, skłaniają do refleksji. Z chęcią bym po nią sięgnęła.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka w sumie na swój sposób cos w sobie ma jednak to nie dla mnie :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/04/kombinezon-w-roli-gownej.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki z przekazem bardzo lubię :-) Podoba mi się jak po przeczytaniu jeszcze o książce myślę i analizuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłąś mnie tą ksiazką Kochana :* Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogłabym ją polubić ale nie wiem czy znalazłabym czas na jej czytanie, ledwo mam na bloga teraz ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam :( ale chyba nie dla mnie ;p Miłego wtorku kochana ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię lektury z przekazem. Chętni po nią sięgnę.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o niej wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam wcześniej ale może być ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie znam tej pozycji, ale wydaje się być bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię takie książki, które zmuszają do przemyśleń- życiowe, obok których nie da się przejść bezrefleksyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa propozycja i fajnie krótko, ale treściwie opisana przez Ciebie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tej książce. Muszę ją przeczytać. Po opisie stwierdzam, że może być ciekawa, a że ją polecasz to jeszcze bardziej chcę ją przeczytać. Dawno nie czytałam i chyba do tego wrócę, a ta książka znajdzie się na mojej liście :)
    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Skoro dajesz 6 na 10 to chyba po nią nie sięgnę :) lubię czytać perełki z najwyższymi ocenami, na resztę szkoda czasu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Okładka przyciąga wzrok,treść nie wiem czy dle mnie

    OdpowiedzUsuń
  16. może kilka lat temu przeczytałabym ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam. Może być ciekawa. :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Mimo malutkiej objętości proszę bardzo treść bardzo wartościowa. Czemu nie, może i ja dam jej szansę.

    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapowiada się ciekawie, myślę ze przypadłaby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Możliwe, że kiedyś sięgnę po ten tytuł ;-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię czytać książki. Czasem już na wstępie wiem, że do końca jej nie przeczytam; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja też. Ale to zależy od książki, bo niektóre totalnie nie mają zachęcającego początku ^^

      Usuń
  22. Mam ochotę na jakąś ciekawą książkę ale ta raczej odpada :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Wydaje się być ciekawa. :) Lubię, kiedy w książce jest motyw pamiętników.

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię takie książki, chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Hmm ciekawe, chociaż ja ostatnio lubuję się w nieco innej tematyce jeśli chodzi o książki :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych! :-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Życzę zdrowych, pogodnych i wesołych Świąt Wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie znam tej książki, ale może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  29. NIe znam tej książki :)

    Zdrowych i pogodnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Strasznie dużo książek ostatnio pojawia się o trudach życia przez nastolatków. Pytanie, jak odbiera je młodzież i ile może z nich wynieśc :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawa tematyka, kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Kompletnie nie znam tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie znam książki, pierwszy raz o niej słyszę:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Możliwe że kiedyś po nią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie słyszałam ani o tej książce ani o autorze, ale to chyba mój błąd. Twoja recenzja bardzo do niej zachęca. Książki z przekazem są najlepsze! :) Dziwię się, że tak nisko ją oceniłaś skoro dała Ci dużo do myślenia. Muszę koniecznie ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Brzmi ciekawie, choć przy słowie przyjąźń... eh, nieważne.
    Z pierwszym rzutem oka myślałam, ze to plakat filmowy. ;-;

    OdpowiedzUsuń