piątek, 16 czerwca 2017

KRAKÓW


Byłam w tym mieście dopiero trzeci raz w swoim życiu. Za każdym razem była to wycieczka szkolna. W sumie nie zdziwiło mnie to, że nie zobaczyłam wiele nowych rzeczy. Niestety nie wszystko poszło po mojej myśli, ponieważ nie mam zbyt wielu zdjęć z tych trzech dni. Znaczy się... mam, ale na większości wcięli mi się moi znajomi, więc stwierdziłam, że takie fotografie sobie odpuszczę. :)

Pierwszego dnia byliśmy w Kazimierzu, jest to żydowska dzielnica Krakowa. Obecnie stanowi jedną z ważniejszych atrakcji turystycznych Krakowa, jest też ważnym centrum życia kulturalnego miasta. Najważniejszymi miejscami, które miałam okazję zobaczyć była Synagoga Remuh i Cmentarz Remuh. Mieliśmy również trochę czasu wolnego, poszliśmy coś zjeść i spacerowaliśmy. Ilość turystów była ogromna. Prawie wcale nie słyszałam tam polskiego języka, naprawdę.


Drugiego dnia, wszyscy bardzo zmęczeni i niewyspani, ruszyliśmy znów zwiedzać. Tym razem zwiedzaliśmy Wawel i Stare Miasto. Najwięcej czasu spędziliśmy zwiedzając Bazylikę archikatedralną św. Stanisława i św. Wacława w Krakowie. Szczerze mówiąc, to nie słyszałam prawie nic z tego co mówiła pani przewodnik. Były tam tłumy, trzeba było się przeciskać, żeby nie zgubić swojej grupy. Byłam już wcześniej w tej bazylice, jednak takich tłumów nie zapamiętałam. A te tłumy przyczyniły się do tego, że było mi okropnie duszno, więc niestety nie wspominam zbyt miło tej części zwiedzania. No i oczywiście skoro bazylika, to i na koniec Wieża Zygmuntowska. Dotykając dzwonu, zostawiłam tam swoje marzenie i liczę na to, że się spełni. :) 







Miałam również okazję podziwiać krużganki z dziedzińca zamkowego. 



Zaś jeśli chodzi o Stare Miasto, budowlami, które najbardziej mi zapadły w pamięci są: Kościół św. Andrzeja, Kościół św. Franciszka z Asyżu i oczywiście Kościół Mariacki.




Ostatniego dnia naszego pobytu w Krakowie wybraliśmy się zobaczyć obraz Leonarda da Vinci "Dama z gronostajem" w Muzeum Narodowym. Szczerze mówiąc, jestem zachwycona tym obrazem. Nie znam się jakoś specjalnie na sztuce, jednak kiedy zobaczyłam ten obraz na własne oczy, miałam ciarki i gęsią skórkę. Nie mogłam od niego oderwać wzroku. W taki sposób pożegnaliśmy Kraków. Zahaczyliśmy również o Wadowice. Byliśmy tam bardzo krótko, ponieważ chcieliśmy już wracać do domów, więc korzystając z wolnej chwili skoczyłam z koleżankami po kremówki. :)


Jestem bardzo zadowolona z wyjazdu, jednak mogliśmy pojechać na cztery dni. Zobaczylibyśmy więcej i nie gonilibyśmy tak, jak to było teraz. W dodatku drugiego dnia upały nie odpuszczały ani na moment... 

PS. Pod poprzednim postem znalazło się bardzo mało pytań na Q&A, możecie je zadawać również tutaj. W wolnej chwili stworzę taki post, jednak najpierw muszę nadrobić moje zaległości. :)

38 komentarzy:

  1. Ciekawa wycieczka. Jakiś czas temu też byłam w Krakowie i zdawało mi się, że turystów obcokrajowców było zdecydowanie więcej niż Polaków ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Moj ukochany Krakow... Od kilku lat obiecuje sobie powrot w ulubione knajpki ale jakos nie moge wygospodarowac czasu 😒

    OdpowiedzUsuń
  3. Kraków. Lubię to miasto mimo tłumów i turystów. I chociaż w Krakowie byłam nie raz niestety Kazimierza nie widziałam na 100 procent. Chyba pora wybrać się tam znów z noclegiem na parę dni i zoabczyć wiecej od deski do deski.
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam to miasto, mam do niego sentyment :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pięknie.
    Ja w Krakowie mieszkam, więc nie jest mi dziwny ;) Jednak jeszcze w liceum bardzo się nim ekscytowałam.
    A "Dama z gronostajem" jest magiczna.
    Pozdrowionka serdeczne! :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tyle jeszcze sympatycznych miejsc w Krakowie przed Tobą! Koniecznie przyjedź kiedyś na dłużej :). Ja siedem lat mieszkałam w Kraku i naprawdę klimatyczne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne zdjęcia :)
    W Krakowie jest wiele miejsc do zwiedzania. Choć nigdy nie byłam, bardzo bym chciała kiedyś się wybrać. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam Kraków :) Często jestem w nim ;) ale mam do niego 80 km :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Widać że wycieczka była udana :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kraków - piękne miasto, chociaż mieszkać bym tam nie chciała.
    Chodziłam tam na studia i miło wspominam spędzony w tym mieście czas.

    OdpowiedzUsuń
  11. W Krakowie byłam 4 lata temu i chciałabym pojechać tam jeszcze raz :) Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Często bywam w Krakowie, piękne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Kraków, to takie piękne miasto <3

    OdpowiedzUsuń
  14. piękny Kraków, chyba w końcu musze się tam pojawić:-p
    może wzajemna obs? daj znać, buziole:*

    OdpowiedzUsuń
  15. piękne zdjęcia *.* a ja jeszcze nie byłam w Krakowie xd . I jakoś mnie nie ciągnie ;P Ale może kiedyś.. kto wie ;)
    co do q&a:
    1. Z czym kojarzy Ci się Twój ulubiony kolor?
    2. Najlepsza książka, jaką ostatnio przeczytałaś?
    3. Ulubiona aplikacja na telefonie?
    4. Jakie są Twoje 3 ulubione fryzury na ciepłe dni?

    To tyle ode mnie :)
    fajnie tu, więc obserwuję ;)
    pozdrawiam, zapraszam ♥
    http://stylowana100latka.blogspot.com/2017/06/to-twoja-wina.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak pięknie, kraków to cudowne miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na pewno się świetnie bawiłaś :) Uwielbiam Kraków, byłam tam wiele razy , ale zawsze chętnie tam wracam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. żałuję, ze my tak mało jeździliśmy ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie byłyśmy nigdy w Krakowie ale planujemy się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię Kraków, piękne miasto pełne magii. Najbardziej lubię Kazimierz ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Moje ukochane miasto, mieszkam tutaj i nie wyobrażam sobie lepszego miejsca :) Wielka szkoda, że byliście tylko w centrum i tak mało zwiedzaliście, bo ominęło was wiele ciekawych zakamarków... Nawet przejazdem nie byliście w Hucie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byliśmy, niestety trzy dni to bardzo mało czasu na takie zwiedzanie. :/

      Usuń
  22. Bardzo lubię Kraków - aczkolwiek też byłam tam chyba tylko z 3 razy !

    OdpowiedzUsuń
  23. Krakow to przepiekne miasto. W przyszlym roku wybiram sie tam na slub kolezanki i mam nadzieje, ze bede mogla zostac tam dluzej

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedy ja byłam w Krakowie... Chętnie bym znów to piękne miasto odwiedziła ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Też ostatnio byłam w Krakowie i zakochałam się w tym mieście ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowna fotorelacja,uwielbiam Kraków :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ja kocham kraków bo to tak blisko gór;D

    OdpowiedzUsuń
  28. Byłam kiedyś w Krakowie i bardzo mi się podobało :) Piękne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Kraków jest piękny! Ja do tej pory byłam tam 2-3 razy, ale na pewno jeszcze nie raz, nie dwa tam wrócę. Bo warto ;)

    OdpowiedzUsuń